Retrospectiva noastra pe 2013

Introducere – “De ce suntem aici” (fanii Dalbokai stiu*)

2013 a fost un an bun pentru campaniile pe bloguri, clientii si bloggerii care si-au dorit rezultate. Si o sa explicam putin.Noi am sustinut la STANDOUT inca din 2007 ca motivul principal pentru a derula campanii pe bloguri e potentialul acestora de a aduce valoare adaugata expunerii, in primul rand de a genera implicare si raspandire, sau, engagement si spreading/viralitate/earned media, oricum vreti sa-i spuneti.

Dincolo de simpla expunere, despre care am recunoscut intotdeauna ca e mai ieftina pe alte canale, o campanie pe bloguri sau in social media la modul general trebuie sa genereze efectele de mai sus sau de mai jos. Asta e principala valoare adaugata aici si ceea ce ii ajutam pe toti clientii nostri sa obtina.

Pe langa acestea doua de mai sus, o campanie pe bloguri mai  poate avea si urmatoarele rezultate/beneficii despre care s-a vorbit mai putin si din perspective incorecte:

* endorsementul bloggerului – evident, in situatiile in care este posibil – de aceea noi selectam intotdeauna blogurile potrivite / bloggerii potriviti pentru fiecare produs/serviciu si pentru fiecare campanie – nu am cerut nimanui sa-si schimbe parerea despre un produs/serviciu pentru bani si/sau sa-si minta cititorii – dimpotriva, cautam situatiile ideale in care potrivirea este naturala

* generarea unui curent de articole pozitive pe bloguri despre produs/serviciu (nu laudative, ci pozitive, care pot pune produsul/serviciul intr-o lumina favorabila, pot testa si povesti/explica/declina facilitatile acestuia, pentru a starni curiozitatea si interesul cititorilor) – din nou, pe principii de onestitate, corectitudine, nu de lauda nemeritata.

Si in functie de obiectivele campaniei sau de specificul produsului/serviciului mai pot fi si altele. Exemple si prezentari, la cerere, oricui doreste.

Retrospectiva propriu-zisa

In 2013 am preferat sa vorbim mai putin si sa muncim mai mult, de aceea si aici pe blogul nostru articolele au fost mai rare si cele mai multe dintre ele au fost legate de campaniile sau activitatile pe care le-am derulat pentru clientii nostri. “Less conversation, more action” a fost motto-ul nostru in anul care a trecut. Cu avantajele si dezavantajele pe care ni le-am asumat adoptandu-l.

In jurul nostru a fost relativ invers, s-a vorbit mult, uneori inutil si la nesfarsit, s-a despicat firul in omieosutasaisprezece. Am preferat sa nu luam parte la discutii neconstructive si ne-am vazut de treaba in continuare.

In 2013 am derulat la STANDOUT peste 100 de campanii si proiecte de comunicare in social media, din care majoritatea au implicat bloguri. Am avut campanii care au pornit de pe cateva bloguri si au ajuns pe alte cateva zeci, prin mecanisme atent concepute si printr-un mix bine ales de bloguri direct implicate. Am conceput si implementat campanii care au generat multe mii de interactiuni, prin implicarea unor bloguri care si-au dovedit anterior astfel de performante.

Pentru toti cei interesati, avem din toti anii nostri de activitate un munte de studii de caz pe care le putem prezenta live oricand(si am si facut-o de sute de ori pana acum). Am monitorizat si masurat rezultatele tuturor campaniilor noastre, ba chiar si unele din rezultatele campaniilor derulate de altii. Nu as vrea insa sa facem o recapitulare bazata pe exemple, pentru ca nu avem timp si spatiu sa le prezentam pe toate, nimeni n-ar avea rabdare sa citeasca tot, iar daca facem orice selectie de 3-5-10 ar insemna sa ii defavorizam pe clientii pentru care am derulat restul de 97-95-90. Ori noi lucram cu acelasi entuziasm, aceeasi dedicare si acelasi profesionalism cu toti clientii indiferent de marime si buget (odata ce am acceptat sa lucram cu ei, desigur, au fost si situatii in care am fost nevoiti sa refuzam) Dar prezentari personalizate si propuneri dedicate facem oricand. Anuntati-ne si venim sa va povestim.

Am construit din 2007 si pana acum- anul asta implinim cifre frumoase, 7 ani de activitate si tot atatea sute de campanii derulate- instrumente interne specializate care ne ajuta sa concepem si sa implementam campanii cu astfel de efecte. Ne-a flatat de fiecare data cand am vazut ca modele de campanii concepute de noi au fost folosite si de alte agentii, dar e un lucru normal avand in vedere volumul de idei pe care le-am imaginat noi pana acum.

Unul din avantajele noastre majore este ca prin toate aceste campanii derulate si prin datele pe care le-am acumulat, putem face estimari mult mai educate asupra efectelor campaniilor similare si putem crea mereu variante noi. Asa ca daca vreti vreodata sa aflati despre orice campanie “daca s-a mai facut” precum si “cum si cu ce rezultate”, sa nu ezitati ne intrebati, ca avem raspunsuri exhaustive:)

In toti acesti ani, ne-am demonstrat si noua si celor cu care lucram, clienti, agentii si bloggeri, ca suntem un partener strategic, nu un simplu intermediar, si ca ajutam toate partile implicate sa obtina maximul din campaniile pe care le derulam impreuna cu ei, atunci cand vor si ei acelasi lucru.

Acestea fiind recapitulate, sa trecem din nou la treaba!

Avem planuri mari pentru 2014, proiecte mari, cel putin la fel de inovatoare ca si pana acum, dar mai mult despre ele pe masura ce le punem in practica. Deocamdata, va mai precizam doar ca adresa noastra de email contact la standout punct ro e deja deschisa pentru tot anul 2014, si ca orice feedback de orice fel primit pe acest canal va fi apreciat la maximum.

Va uram tuturor un an cat mai bun! Pentru o urare mai detaliata, cititi si : “O altfel de urare pentru un an nou”

* Pentru cei care n-au cunoscut inca gustul divin al scoicilor crescute si gatite la ferma si restaurantul din Dalboka, va recomandam sa le vizitati – le suntem fani atat noi cat si un numar in crestere de bloggeri foarte cunoscuti. Primul  nostru subtitlu parafrazeaza sectiunea principala din meniul restaurantului(link), cea cu retetele proprii de midii, intitulata, de asemenea “De ce suntem aici”. Comparatia nu e intamplatoare. Poti manca bine in multe locuri in Bucuresti, dar daca vrei scoicile cele mai bune, merita sa mergi la Dalboka. La fel e si cu campaniile cu rezultate pe bloguri de care v-am vorbit mai sus:) Pentru rezultate, declaram deschis sezonul,  iar cel pentru midii la Dalboka se deschide prin mai, dati-ne un semn de fiecare data cand mergeti 😉

 

Comments are closed.