Explicatii

Suntem in al 5-lea an in care derulam campanii pe bloguri si nu avem de gand sa ne oprim aici. Am creat in Romania singura piata reala de publicitate pe bloguri din Europa de Est si o vom creste in continuare. Am derulat peste 300 de campanii pana acum si am lucrat cu peste 300 de bloggeri in total. Doar in primele luni ale lui 2011 am derulat 30 dintre acestea.

Insa pentru ca discutia despre intarzierile platilor campaniilor(1 si 2), situatie cu care toata piata de publicitate online se confrunta de cativa ani, a luat accente tragice, am hotarat sa intervenim cu cateva explicatii edificatoare.


1. Una din preocuparile pe care le avem inca de la inceputul anului este sa ne asiguram ca facem tot posibilul pentru a plati campaniile restante din ultima parte a anului trecut. Am recapitulat cu multi din bloggerii cu care lucram situatia pe anul trecut, am inceput sa fixam si termene de plata pentru campaniile restante, pana la sfarsitul lunii probabil vom finaliza acest lucru cu toti bloggerii care mai au restante la noi.

2. In starea actuala a pietei, exista in primul rand pentru multe campanii termene de plata mari, de 60-90 zile chiar si apoi multe intarzieri care nu tin de noi. Evident, eroarea umana e un factor in orice situatie, noi am incercat si incercam mereu sa ne convingem colaboratorii si partenerii sa livreze la timp, sunt uneori inevitabile intarzieri de ambele parti, chiar si ceasurile elvetiene mai au din cand in cand probleme(sic!).

Insa am avut si campanii care au fost platite la scurt timp, am avut si campanii platite in avans si probabil vom mai avea si in viitor, chiar ne dorim sa avem cat mai multe si vom face eforturi pentru asta.

3. Toate cele 30 de campanii pe care le-am derulat in 2011 au avut termene fixe de plata de care o sa ne asiguram ca vor fi respectate (chiar si Costin poate confirma asta, doua din campanii implica si blogul lui). Am implementat de la inceputul anului un sistem care se va asigura de asta.

4. In continuare cred ca discutiile pe tema asta, cu toate accentele tragice pe care le-au luat, sunt inutile. Ce lipsea, intr-adevar, din peisaj, era un semn ca lucram la asta, motiv pentru care am scris acest articol. Insa oricine din cei vizati puteau sa ne contacteze direct si ar fi primit un raspuns mult mai rapid. NIMENI din cei care au discutat pe blogurile respective nu a facut asta.

5. Anul asta vom incerca sa evitam pe cat posibil conflictele de interese care se pare ca au generat toate aceste discutii. Multi din cei care au initiat sau au sustinut, transparent sau mai putin, discutiile de pe bloguri din ultimele zile(1 si 2), au interese directe, deruland la randul lor campanii pe bloguri. Business-ul e business, insa cand ai colaboratori cu interese divergente, devine contraproductiv. Lectie invatata.

6. Nu in ultimul rand, noi nu dam vina nici pe colaboratori, nici pe parteneri, nici chiar pe concurenti, pentru nimic.  Asta pentru ca stim ca toata lumea are o sansa sa faca lucrurile mai bine, nimeni nu e perfect, nu ne ajuta si nu ne face cinste sa vedem mereu paiul din ochiul celuilalt. STANDOUT nu-si va ataca niciodata vreun competitor in public, indiferent de ce va face acesta. Ii respectam pe toti cei care contribuie la succesul industriei, de publicitate pe bloguri sau de publicitate online.

7. Nu avem vreo problema cu faptul ca avem concurenta. Am avut dintotdeauna concurenta si niciodata nu ne-a deranjat faptul ca unii din bloggerii cu care lucram au mai incercat, unii chiar au reusit, sa deruleze campanii pe cont propriu. Tot timpul vor fi astfel de campanii, pe langa toate cele pe care le derulam noi. Esential e sa ne asiguram ca acestea nu intra in conflict.

In concluzie, totul se rezolva, intr-un ritm pe care facem tot posibilul, de la inceputul anului, sa-l acceleram, si oricine are orice intrebare despre colaborarea noastra de pana acum poate primi raspunsuri rapide daca ne scrie pe adresele de email suport@standout.ro si contact@standout.ro.

Ce ne dorim in continuare este sa facem ce-am facut si pana acum, adica sa crestem piata, ori asta se intampla prin cresterea performantelor, prin imbunatatirea graduala a fiecarui element al campaniilor samd. Va multumim tuturor pentru colaborarea de pana acum si va asteptam in continuare sa crestem numarul campaniilor in care colaboram. Dupa campania cu numarul 500 dam petrecere.

Ionut Oprea, manager STANDOUT.

5 Responses to “Explicatii”

  1. Un exemplu de management bun al unei situatii de criza (daca e criza reala, e de discutat). Totusi, eu nu l-as fi numit “explicatii”. Ionut, puteai gasi un titlu mai bun si care te-ar fi scutit de orice umbra de indoiala sau de recunoastere a vreunei vinovatii. Parerea mea.

  2. Ca management de situatie mi se pare foarte ok atitudinea ta. Am avut de a face cu peste 1500 de clienti nemultumiti pe piata din SUA si am adus un status de A+ ranking din unsatisfactory la BBB.org
    Competitia e buna, nu stiu ce s-a intamplat, nu ma intereseaza, ma refer strict la ce ai zis tu aici. Well done din punctul meu de vedere.

  3. Ionut Oprea says:

    Doru, Ovidiu, multumesc pentru feedback. Da, probabil puteam gasi un titlu mai bun, insa m-am concentrat mai mult pe continut. Care cred ca si-a atins scopul.

    Si da, competitia este buna. Este si mai buna cand se concentreaza pe business si nu pe scandal, dar e buna oricum.

  4. Daniel says:

    Nu stiu cum sa zic… Indiferent de probleme, (noua) banii de la STANDOUT au intrat si asta e tot ce conteaza si slava domnului de 2 ani avem campanii aproape lunar de la ei. Rabdarea este una dintre solutii… si aici vorbesc cu nemultumitii.

  5. […] Explicaţii despre campaniile pe bloguri […]