Teme propuse pentru PR Forum

Saptamana viitoare are loc una din conferintele anuale de PR, PR Forum, la care suntem prezenti, ca in fiecare an, cu cate o prezentare despre comunicare online in general sau despre comunicarea prin bloguri sau social media. Anul acesta Cristi Manafu, organizatorul PR Forum ne-a rugat pe cei din panelul despre New media sa propunem subiectele pentru discutie si in acelasi timp sa intrebam persoane interesate despre ce ar vrea sa auda, si ideal, sa invete :)

Noi am propus trei teme principale:

1. o discutie pe tema mediilor controlate(traditionale) versus mediile ponderate (new media, nu doar social media, pt ca orice site care se vrea new media are macar un modul de comentare a articolelor). Lipsa unui control complet asupra mesajului conduce la o noua directie: sa pastrezi sau sa influentezi proportiile feedback-ului favorabil in favoarea ta. E un mare lucru daca schimbam catusi de putin paradigma mesajului complet controlat. Si oricine vrea un crash course in a scapa de blestemul asta e invitat sa ne solicite o intalnire.

2. sa descriem pe scurt oportunitatile de PR/comunicare pe fiecare din cele cateva social media, lucru  pe care-l facem oricum la STANDOUT in prezentarile catre clienti, si avem: bloguri, social websites (facebook, myspace), platforme de picture/video-sharing (flickr, youtube) si comunicare instantanee(messenger, twitter).

3.cum comunici cu/prin bloggeri, unde lucram deja la un ghid de bune practici pentru industria de PR, si unde am putea da cateva exemple practice despre schimbarea intregii abordari, nu doar a formei de exprimare in comunicarea cu bloggerii vs comunicarea cu jurnalistii.

Aceste teme vor fi oricum tratate de noi si pe blog.standout.ro, si la alte prezentari pe care le vom sustine, si vom incerca pe viitor la toate prezentarile pe care le avem sa discutam inainte prezentarile cu cei care au intrebari pe subiectele pe care le tratam. Dar sa incepem cu PR Forum, cea mai apropiata dintre prezentari!

Ce parere aveti? Cu care din ele votati? Ce alte subiecte ar trebui sa mai atingem?

Tags: , , ,

14 Responses to “Teme propuse pentru PR Forum”

  1. Ca tot m-ai intrebat, eu aleg pct 2 – mult succes la PR Forum!

  2. Irina says:

    Eu as alege punctul 2. :)

  3. Marusha says:

    Primele doua teme zic eu ca ar fi bine-venite (da, stiu unii ar zice ca sunt deja uber-discutate, nu e destul niciodata)
    Ce mi-ar placea…sa se discute despre inovatie in PR si cat de mult copy-paste exista versus idei noi si creative romanesti

  4. Eu as aborda un subiect delicat dar care poate sa aduca multe valoare pe viitor pietei de PR online, sa-i zicem.

    == RELEVANTA SI AUTENTICITATEA CAMPANIILOR DE PR ONLINE ==
    – cum construiesti o campanie relevanta pentru reteaua sociala in care te implici
    – cum sa asociezi in mod autentic o campanie cu un blogger / mai multi?
    – altele?

  5. Henrich says:

    Punctul 1 mi se pare cel mai ok. Cel despre “tema mediilor controlate(traditionale) versus mediile ponderate”.

  6. Raluca says:

    In conditiile in care oamenii de PR (nu toti, dar majoritatea :) ) sunt “lenesi” si nu le place sa dea click-uri pe internet, cred ca ar fi util sa insisti pe punctul 2, ar fi foarte multe revelatii din acest punct de vedere :))))
    Oricum, e un upgrade fata de punctul 3, ca sa nu mai vorbim de punctul 1.

  7. Ionut Oprea says:

    Anca, Bogdan, Irina, Henrich, va multumesc pentru vot. Punctul doi pare cel mai fierbinte, urmat indeaproape de primul, dar inca mai asteptam voturi si pareri, sau chiar argumente pro si contra despre oricare din cele trei. Chiar si de la voi, daca vreti sa va sustineti punctul de vedere.

    Marusha, cred ca orice campanie care ia in serios new media e obligata sa fie inovatoare. Pe de o parte pentru ca nu se pot adapta modele de afara, pe de alta parte pentru ca la noi sunt prea putine modele de urmat, si, nu in ultimul rand, pentru ca o campanie new media clonata nu are cum sa iasa.

    Doru, multumesc pentru problematizarea profunda. Sunt doua probleme care ne preocupa si la care vei gasi in curand raspunsul in articolele de pe acest blog.

    Ca sa incerc un raspuns scurt, da, autenticitatea si relevanta sunt doua caracteristici importante.

    Relevanta o construiesti fie raportata la specificul retelei, sa integrezi campania in acest specific (vezi Burger King Sacrifice) fie raportata la anumite interese principale ale unui anumit grup pe care il adresezi prin acea campanie.

    Autenticitatea e ceea ce caracterizeaza social media, de aceea nu poate fi simulata. Pentru mentinerea autenticitatii transparenta e cea mai buna solutie, e ceea ce recomandam de fiecare data. Indiferent care e mecanismul, e important ca el sa fie transparent.

    Dar te si va astept pe toti si in continuare aici pe blog, sa continuam discutia;)

  8. Punctul 3 pare interesant si util ata pentru blogeri si agentii cat si pentru clienti. Mult succes.

  9. […] blogul Standout suntem invitati sa ne spunem parerea despre temele de interes care merita dezbatute in cadrul […]

  10. ana says:

    ook. mira : 1. eu nu inteleg foarte bine cui va adresati (care este audienta care va va asculta), pentru ca subiectele pot fi interesante pentru unii, insa pentru altii extrem de generale / inutile. 2. ce vreti sa transmiteti (sau ce vrei sa faca/stie cei din public cand se termina prezentarea voastra). o sa le iau pe rand :)

    1. medii (ne)controlate: in 99% tine de cultura organizationala, nu poti convinge pe nimeni intr-o sesiune de conferinte daca nu convingi managementul, deci… faptul ca toti stim nu atrage dupa sine o actiune clara. / daca te adresezi publicului larg, well… depinde de felul fiecaruia de a fi.

    2. oportunitatile de PR/comunicare pe fiecare din cele cateva social media – e ok sa le prezinti (cu toate ca majoritatea presupun ca stiu de existenta lor si s-au uitat si ei in dreapta si stanga un pic). – miza cea mai mare este cum sa le combini cu media traditionala, cum sa nu iti canibalizezi / diluezi canalele de comunicare online (incl. cele traditionale), cum duci mesajul pe termen lung (tinand cont ca cele traditionale se schimba cam o data pe an / rata de flexibilitate in online fiind mult mai rapida). – dar, iar ne intoarcem la intrebare: cui te adresezi ?? in functie de asta, totul se poate schimba.

    3. cum comunici cu/prin bloggeri – mult zgomot pentru nimic (sort of). ce vreau sa spun: poate ca cateva PRiste, sau pusti emancipati ar vrea sa ii cunoasca pe cei cativa KOLi din blogosfera, insa nu asta e mesajul cel mai important pe care ar trebui sa il promovati despre bloguri (nu exista guidelines mai mult decat cele de bun simt – din punctul meu de vedere). miza nu e sa il cunosti pe x si sa scrie despre tine, ci sa crezi in acest mod de comunicare, sa il intelegi (macar cat de cat), si sa-l iei pana la urma personal.

    sper ca ti-am raspuns (macar din perspectiva mea). good luck, ana

  11. Ionut Oprea says:

    Salut, Gabriel si Ana, si bun venit pe blogul STANDOUT.

    La punctul trei ma refer la abordarea si asteptarile pe care le au atat colegii din PR cat si cei din advertising asupra blogurilor. Metoda asta mentionata de tine, sa se imprieteneasca cu liderii de opinie (Key Opinion Leaders) si sa se astepte pe urma ca o sa obtina expunere si rezultate pentru clienti, e doar una din extreme. Cealalta extrema e cea tehnica, de a inventa mecanisme pentru a trimite mesaje bulk catre cat mai multi bloggeri fara sa te acuze de spam :)

    Noi la STANDOUT propunem o abordare care functioneaza si pentru PR si pentru advertising, si intr-adevar, nu vorbim la punctul 3 doar despre cum sa ii contactezi, ci si despre cum sa iti planifici comunicarea prin intermediul lor si cum sa te pregatesti in avans pentru asta.

    La 2 am sa incerc sa ating si problemele semnalate de tine, despre integrare si continuitate. Erau, in mare, pe lista mea, dar acum am sa insist pe ele.

    Cat despre cui ne adresam, de obicei sunt colegi din agentii si care lucreaza in departamente de PR la clienti, asa ca vom incerca, daca atingem punctul 1, sa le oferim la pachet si argumente pe care sa le foloseasca la randul lor atunci cand trebuie sa explice celor din management.

  12. ana says:

    ok, hai ca ne invartim pe dupa pom. primul lucru care ma scoate din minti: nu incerca sa imi vinzi ceva, daca imi va place cum te prezinti, te caut eu. e ca la taximetristi, lasa-ma sa iti las eu bacsis, nu ma forta. :) apoi, in fraza minunata “de obicei sunt colegi din agentii si care lucreaza in departamente de PR la clienti” e o discrepanta enorma intre interesele si cunostinte pe care le au: una e sa vorbesti cu o agentie de interactive, alta cu un marketer si alta cu cineva din communications / branding. si mai dureros e mediul din care vin (de la presa, fmcg-uri, it… etc. toti vad tematica intr-un mod suficient de diferit unii de altii). :) iar incercand sa ii multumesti pe toti ajungem iar la generalitati.

    si acum ca sa iti raspund la ce ai scris si la punctul 3 – buddies cu blogerii nu vii cu nimic nou in raspuns (la categoria “asa nu” cred ca au fost toti suficienti de vehementi cand cineva a dat-o cu bata in balta). singura parte, pe care nu o capitalizezi decat un pic la un sfarsit de fraza (care incepand cu “noi la standout” nici ca imi vine sa o citesc (dai skip ca la reclame :) ), este beneficiul adaugat in implicarea acestui mediu si a oamenilor care il creaza in procesul de comunicare (din faza de planificare!). dar vorbim.

    good luck :) ana

  13. Ionut Oprea says:

    OK, am inteles, fara auto-promo de acum inainte, e mult mai usor sa le spui clientilor asta decat sa o aplici:)

    Da, ai dreptate, audienta la un astfel de eveniment e un ghiveci de niveluri de cunoastere si de interese, insa nu am o solutie pentru asta alta decat sa urmaresc sala si sa raspund la reactiile ei. Ai tu?

    Cat despre bloggeri, nu e suficient sa ii implici de la inceput. Dar, cum ai zis, vorbim:)