Greseli frecvente in alegerea blogurilor potrivite pentru o campanie (episodul 1)

In experienta noastra de pana acum(peste doi ani de experienta in lucrul pe campaniile pe bloguri) am descoperit urmatoarele criterii de selectare a blogurilor pentru o campanie

A. Cantitative

1. In functie de trafic.ro sau zelist.ro
2. In functie de alte instrumente de analiza a traficului care pot oferi cifre clar explicate si comparabile (recomandarea STANDOUT)

B. Calitative

1. Notorietatea bloggerului si autoritatea lui, ambele la nivel de perceptie
2. In functie de subiectele tratate in mod obisnuit de blogger
3. In functie de comunitatea bloggerului si cum se inscrie ea in targetul serviciului tau
4. Gradul de interactivitate pe un blog (din datele STANDOUT)

C. Pur subiective

1. Dupa exemplul altor companii concurente
2. In functie de preferintele personale si de cat de familiar este bloggerul cu persoana responsabila pentru campanie

Niciunul din aceste criterii nu este o garantie a unei campanii de succes. Pentru a fi sigur ca alegi blogurile cele mai potrivite pentru anunta sau pune in discutie un brand, un produs sau serviciu este nevoie de un mix inteligent intre toate variantele de raspuns de mai sus, corectate si ponderate dupa importanta. In plus, experienta noastra de pana acum ne-a ajutat sa ne construim doua metode proprii (A2 si B4), pe care le vom detalia in articole viitoare pe blogul STANDOUT.

Incepem seria de articole pe aceasta tema cu primul dintre aceste criterii, si vom continua cu celelalte.

A1. In functie de trafic.ro sau zelist.ro

Ambele servicii iti ofera date brute, care nu sunt 100% relevante. Aici clientii fac urmatoarele greseli:

* de selectie. Selecteaza un set de bloguri inscrise in Trafic.ro dar care nu sunt neaparat cei mai vizitate. Similar, multe din bloguri “populare” din zelist.ro nu sunt printre cele mai vizitate bloguri romanesti, si nici ordinea in care sunt afisate acolo nu e in stransa legatura cu numarul de vizitatori unici
* de interpretare a cifrelor – e important ca publicul blogurilor respective sa fie preponderent unul fidel (raportul vizitelor directe sa fie clar in favoarea vizitelor directe si nu in favoarea vizitelor din motoarele de cautare);
* de necorelare a datelor de trafic cu alte date cantitative despre blogul respectiv (frecventa articolelor, numarul de comentarii per articol, samd)
* de interpretare grav gresita a cifrelor – cand vizitatorii pe zi adunati pe saptamana din trafic.ro sunt comparati cu unici sau cu vizitatori duplicati pe alte perioade de timp; de aceea noi folosim ca principala unitate de masura cifra vizitatorilor unici pe zi.

Vom continua in zilele urmatoare cu celelalte greseli frecvente, insa pana atunci asteptam feedback-ul vostru.

Tags: , , , ,

3 Responses to “Greseli frecvente in alegerea blogurilor potrivite pentru o campanie (episodul 1)”

  1. ana says:

    mai e si categoria C. 3. profilul blogerului se potriveste cu profilul companiei – meaning: personalitatea, stilul, caracterul blogerului (incl. audienta lui – reactiile pe blog + temele dezbatute) fits the profile of the company (valori, stil, abordare, atitudine). Cum in online nu ai nici un safety net, e extrem de important sa alegi sa fii prieten (cu si fara ghilimele) cu oamenii care iti seamana. E cumva ca in viata. In online umanizezi un brand mai mult decat oriunde (vorbim de personalitate, dialog, atitudine, interese) si atunci, e fix ca in momentul cand cunosti pe cineva: ori faci click si merge o relatie de amicitie / prietenie, ori nu. pe urma trebuie sa faci diferenta intre obiectivele comunicarii cu blogerii: 1. este un obiectiv relational; 2. este o campanie (si daca da ce fel de campanie este – ce urmareste si mai ales ce tip de companie o deruleaza) sau 3. e un test. sunt multe de vorbit, insa cred ca poti gasi niste filtre mai puternice un pic la ceea ce ati pus pe categorii mai sus.

  2. Ionut Oprea says:

    Da, corect, e important sa gasesti bloggeri care sa se potriveasca, in situatii ideale, cu anumite valori, insa e important sa combini relevanta si contextul cu acoperirea pe care o poate oferi, si avem solutii pentru asta la STANDOUT.

  3. Ionut Oprea says:

    Si imbunatatim permanent instrumentele pe care le folosim, inclusiv criteriile de selectie a blogurilor pentru campanii, asa ca vom discuta si pe indelete despre asta cand ne vedem 😉